بهترین راهنمای خرید و انتخاب صندلی ماساژور +۱۶ نکته مهم

راهنمای خرید صندلی ماساژور

راهنمای خرید صندلی ماساژ:

 
  • برای خرید صندلی ماساژ چقدر باید هزینه کرد؟
  • چه صندلی ماساژوری  بخریم؟
  • در هنگام خرید باید به چه چیز هایی دقت کرد؟
  • فرق صندلی ماساژ دو بعدی با سه بعدی چیست؟ 
  • حالت بی وزنی به چه معناست؟
  • و……

جواب این سوالات و سوالاتی که ممکن است برای شما در هنگام خرید صندلی ماساژ به وجود بیاید در اینجاست. پس اگر قصد خرید یک صندلی ماساژور خوب و ایده ال را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید..

قبل از هر چیزی باید به ۲ موضوع مهم توجه کنیم که تاثیر بسیار زیادی برای تصمیم گیری ما در هنگام خرید صندلی ماساژور دارد.

 اول :نقاط پوشش دهنده برای ماساژ و نوع آپشن های تعبیه شده در آن

به این جمله دقت کنید:(صندلی ماساژور ما کاملا فول است و از نوک سر تا نوک انگشتان پا را ماساژ می دهد.) این جمله را  تقریبا بیشتر فروشندگان صندلی ماساژ از قدیم تا بحال به مشتریان خود می گویند. و  مشتریان هم تنها معیار مقایسه خود را برای انتخاب صندلی های ماساژ فول بودن می دانستند اما  این معیار مانند این است که بگویید ۲ خوردو هردو ۴ چرخ و یک فرمان دارند و تمامی مسائل دیگر را در نظر نگیریم. باید ببینیم آیا صندلی ماساژ رولینگ کف پا دارد؟ سه بعدی است یا دو بعدی؟ حالت بی وزنی دارد؟ تنظیم ارتفاع ببطورت دستی انجام می شود یا اتوماتیک؟ اسکن بدن را انجام می دهد؟ چند برنامه های ماساژ اتوماتیک دارد؟ ماساژ کششی دارد؟ و…که تمامی بحث امروز ما هستندو در ادامه خواهیم دید که هر قابلیت در صندلی ماساژ چه تاثیری در ماساژ و قیمت آن خواهد داشت.

 دوم:قیمت صندلی ماساژور 

اگر کمی برای خرید صندلی ماساژ تحقیق کرده باشید و یا سرچ کوتاهی انجام داده باشید حتما متوجه این موضوع شده این که صندلی ماساژ یک کالای گران قیمت است.

بله دقیقا همینطور است صندلی های ماساژ برند معتبر و با دوام در برابر کیفت خوبی که ارايه می دهند قیمت های بالایی دارند.همانطور که مشاهده کردید قیمت صندلی های ماساژور که کیفیت خوبی دارند بالاست و از طرفی دستگاه هایی که ارزان هستند کیفیت .و کارایی خوبیندارند. شاید بودجه ای که برای خرید صندلی ماساژ در نظر گرفته اید کم تر باشد و نتوانید یک صندلی ماساژ خوب تهیه کنید یا شاید هم دوست داشته باشید یک مبل ماساژ خوب با قیمت مناسب خریداری کنید.    

در این مواقع یک سوال پیش می آید:صندلی ماساژور نو بخریم یا کارکرده؟

بگذارید جواب این سوال رو اینطور بدیم. صندلی های ماساژ به دلیل اینکه وارداتی هستند و همینطور جز کالای لوکس محسوب می شوند قیمت تمام شده آنها برای فروش در ایران گران خواهد شد. اما شما می توانید کارکرده یا در حد نو همان صندلی را با قیمت پایین تر خریداری کنید و با یک تیر دو نشان بزنید یعنی با هزینه کمتر یک دستگاه خوب و در حد نو. البته نکته خیلی مهمی در اینجا وجود دارد که باید به آن دقت کنیم. باید صندلی ماساژ کارکرده را از مراکز فروش و یا خدمات آن تهیه کنیم تا بعد از خرید بتوانند به ما خدمات و ضمانت ارائه دهند . خرید از مصرف کننده کار اشتباهی است چون آنها نمی توانند هیچ تضمینی از دستگاه به ما بدهند و با توجه به محدودیت مراکز پوشش دهنده  خدمات صندلی ماساژ باید آنرا از مراکز تخصصی فروش و خدمات پس از فروش صندلی ماساژ تهیه کرد.همچنین شما  می توانید برای خرید صندلی ماساژور دست دوم  و درحد نو همین حالا با ما تماس بگیرید تا لیستی از صندلی های  خوب و با قیمت استثنایی را به شما پیشنهاد دهیم. ۰۹۱۲۸۰۲۰۵۷۷

مرکز خرید صندلی ماساژ
خرید صندلی ماساژ ارزان

۱۶ نکته مهم که در خرید صندلی ماساژ  که باید بدانیم:

 ۱-غلتک های ماساژ(گوی های ماساژ) و نقاط پوشش دهنده آن:

در صندلی های ماساژور قدیمی فرآیند ماساژ با استفاده از ویبره و کیسه های هوا انجام می شود. اما در اثر گذشت زمان استفاده از جای خود ر ا به گوی های ماساژ دادند.گوی های ماساژ و غلتک های در ابتدا فقط برای قسمت پشت و کمر استفاده می شد اما در صندلی های ماساژ پشترفته تر در قسمت پا نیز از آنها استفاده می شود.

  ۲-ریل ماساژ S شکل مطابق با حالت آناتومی بدن    

اگر بر روی صندلی خای ماساژ قدیمی می نشستید نشیمن آن مانند دیگر صندلی ها و مبلمان بود  اما در در صندلی های پشرفتف تر که ریل ماساژ آنها حالت اس دارد و براساس حالت آناتومی بدن طراحی شده دیگر اینگونه نیست.و هنگامی که بر روی آن می نشینید این احساس به شما دست می دهد که انگار صندلی شما را بغل کرده زیرا این ویژگی باعث می شود که بدن ما کاملا با صندلی منطبق شود و ماساژ به نواحی مانند گودی کمر نیز به خوبی برسد.

 ۳ L شکل بودن ریل ماساژ با پوشش حداکثری بالا تنه  

بعد از قرار دادن گوی ها در صندلی ماساژور محدوده ماساژ دهنده آنها بسیار کوتاه بود و در بیشترین مقدا از کمر تابالای سرشانه بود. معمولا در این صندلی ها ماساژ نشیمن گاه توسط ویبراتور ،کیسه هوا و یا یک موتور به صورتی موجی (چپ و راست بردن) انجام می شد و عملا گوی ماساژ برای ماساژ این قسمت وجود نداشت . کیسه هوا یا ویبره کیفیت ماساژ غلتکی را نخواهد داشت. در دستگاه هایی که ریل ماساژ آنها L شکل است محدوده ماساژ گوی ها بسیار بیشتر است و از قسمت گردن تا نشیمن گاه و زیر زانو بصورت L ادامه پیدا می کند. وجود این آپشن در اجرای یک ماساژ بی نظیر و لذت بخش نقشش به سزایی دارد زیرا بیشتر خستگی و درد معمولا در ناحیه گودی کمر است و صندلی ماساژوری که بتواند این ناحیه و نشیمنگاه را با ماساژ گوی (غلتکی) پوشش دهد برای انتخاب مناسب تر است. L شکل بودن ریل ماساژ و پوشش نشیمن گاه با ماساژ غلتکی مانند کمر یک ویژگی مهم  در هنگام خرید صندلی ماساژور است که باید آنرا به یاد داشت و یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت های صندلی ماساژ است یعنی صندلی هایی که ریل ماساژ L شکال دارند داری قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها هستند. 

صندلی ماساژور Lشکل

  ۴نوع سیستم گوی های ماساژ

ماساژ دو بعدی: 

فناوری دو بعدی که در اولین (و اساسی ترین) صندلی های ماساژ یافت می شود به این معنی است که غلتک ها   حرکت افقی و عمودی دارند: آنها می توانند روی محور های ایکس ایگرگ به سمت بالا، پایین، چپ یا راست حرکت کنند.

ماساژ سه بعدی:

 ماساژ سه بعدی به شما امکان می دهد شدت غلتک ها را تنظیم کنید تا بتوانید ماساژ شخصی تری دریافت کنید و فشار ماساژ را کم و زیاد کنید. در ماساژ سه بعدی تجربه بهتری از ماساژ را نسبت به ماساژ دو بعدی داریم زیرا در ماساژ سه بعدی زیرا در قسمت هایی از بدن فرورفتگی داریم مانند گودی کمر فشار آن به صورت اتوماتیک در حین ماساژ زیاد می شود و در نواحی برآمدگی بر عکس  تا ماساژ بصور ت یکدست و فشار یکسان برای تمامی بدن انجام شود.ماساژ صندلی های سعه بعدی به دلیل تنظیم فشار شبیه ساز ماساژ دست انسان می باشد.و تکمیل کننده حالت S شکلدر ماساژ سه بعدی ۲ گوی  بالایی فشار می آورند تا ماساژ به عمق بافت های بدن برسد.

 ماساژ ۴بعدی:

 طیف گسترده ای از فناوری ماساژ سه بعدی با  که دسترسی عمیق تری را ارائه می دهد ماساژ ۴ بعدی را تشکیل می دهد. ماساژ ۴ بعدی  می تواند به ویژه برای افرادی که مشکلات کمر و شانه دارند مفید باشد. در ماساژ ۴ بعدی هر ۴ گوی ماساژ فشار می آورند تا تجربه بهتری از ماساژ داشته باشیم. بنابراین از شنیدن ماساژ ۴ بعدی تعجب نکنید.

البته به یاد داشته باشید ۲بعدی یا ۳ بعدی بودن صندلی ماساژ فقط مربوط به گوی های ماساژ می باشد و شامل قسمت ها ی دیگر صندلی ماساژ  نمی شود.

 ۵-گرمگن

بیشتر صندلی‌های ماساژور پیشرفته دارای گرمکن هستند. هیتر های گرمایشی از طریق اعمال حرارت مادون قرمز، ماساژ شما  را با شل کردن عضلات، بهبود گردش خون و ترشح سموم به طور قابل توجهی موثرتر می کند. کاربران صندلی ماساژ که مبتلا به اسپاسم عضلانی  یا درد  عمیق در بافت هستند، متوجه می‌شوند که گرما درمانی، درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد و عضلات آن‌ها را به اندازه کافی نرم می‌کند تا غلتک‌ها بتوانند ماساژ را به خوبی اجرا کنند. گرما درمانی اغلب بر روی کمر یا قسمت نشیمنگاه متمرکز می شود، گاهی هم در قسمت ساق پا اما برخی از صندلی های ماساژ با گرمای کامل بدن، از کف پا شروع می شود و تا پشت سر می رسد.

استفاده از صندلی ماساژ:

 ۶-حالت بی وزنی (جاذبه صفر) ZERO Gravity 

صندلی معلق نمی ماند، شناور می شود یا حتی وزن کم نمی کند. بنابراین اگر یک صندلی ماساژور مدل جاذبه صفر باشد به چه معناست؟ این مربوط به وضعیتی  است که صندلی می تواند  بگیرد. این موقعیت شبیه حالتی است که فضانوردان در طول پرواز در ماموریت های فضایی می گیرند. در این عملکرد مبل ماساژور کاملا به می خوابد و زاویه ای می گیرد که وزن روی تمامی قسمت های بدن بصورت یکسان تقسیم شود در این حالت شما احساس سبکی یا اصطلاحا بی وزنی را تجربه می کنید. زیرو گراویتی بودن صندلی های ماساژ هم یک آپشن خوب به حساب می آید و معمولا تمامی صندلی های پیشرفته این آپشن را دارا هستند. اگر ساپورت وزنی صندلی ماساژور بیشتر باشد.

 ۷-جاگیری صفر یا Zero Wall

در صندلی های قدیمی تر  هنگام خوابیدن صندلی ماساژ در حین ماساژ فضای زیادی  را اشغال می کرد که  به دلیل محدودیت فضا در منازل باعث احساس نارضایتی در افراد می شد. اما اضافه کردن ویزژگی زیرو وال یا جاگیری صفر به صندلی های ماساژ این مشکل را بر طرف کرد.یعنی هنگام قرار دادن صندلی ماساژ شما می توانید آنرا به دیوار بچسبانید و فقط ۵ سانتی متر از آن فاصله دهید.هنگام خوابیدن صندلی ماساژ به عقب دیگر فضایی اشغال نمی شود و صندلی رو به جلو ریل می کند.اهمیت آن هم قرار دادن صندلی ماساژ در یگ گوشه است و دیگر نیاز نیست صندلی از دیوار پشت ا متر فاصله بگیرد

 ۸-ماساژ کیسه های هوا

کمپرسور هوا با پمپ کردن هوای تحت فشار به کیسه‌های کوچکی که در پشت کمر، پاها دسته ها و سرشانه یا کناره‌های صندلی ماساژ قرار دارند، از تنش و درد عضلات و ماهیچه ها کم می کنند. کیسه‌های هوا وقتی باد می‌شوند، ماهیچه‌های شما را فشرده می‌کنند، که به تحریک جریان خون و تسکین درد کمک می‌کند. این حس ، سبک متفاوتی از ماساژ را نسبت به سیستم غلتکی ارائه می دهد.صندل هایی قدیمی در بیشتر نقاط فقط  با ایربگ ماساژ را اجرا می کردند.  برای انتخاب یک صندلی ماساژ خوب باید به دنبال صندلی ماساژوری باشید که هم کیسه هوا و هم ماساژ غلتکی  را به طور همزمان ارائه دهد. این دو با هم می توانند پیشرفته ترین ماساژ کل بدن  بر روی صندلی را ایجاد کنند.برای مثال همانطور که در بالا گفته شد درصندلی ها برای ماساژ نشیمن گاه از ایربگ استفاده می شد اما در صندلی های جدیر تر به دلیل طراحی ریل L شکل در این قسمت هم ماساژ غلتکی با گوی های ماساژ انجام می شود . در کف نشیمن گاه خبری از کیسه هوا نیستو فقط در کنارهای بغل نشیمنگاه از کیسه هوا استفاده شده است.

انتخاب بهترین صندلی ماساژ

  ۹-رولینگ کف پا

صندلی‌های ماساژور با غلتک‌های پا، در مقایسه با ماساژ کیسه هوا، ماساژ بسیار قوی‌تر و عمیق‌تری روی پاهای شما انجام می‌دهند. غلتک های پا، کف پاهای شما را ماساژ می دهند تا واقعاً تنش از بین برودو به بهبود گردش خون کمک زیادی می کند. این یک ویژگی بسیار موثر و محبوب است، به خصوص اگر بخشی از روز خود را در حالت ایستاده یا قدم زدن در اطراف سپری کنید. وجود این فناوری در صندلی های ماساژ یک بسیار مهم است و باید  صندلی هایی را انتخاب کرد که دارای رولینگ کف پا هستند. البته در برخی از صندلی های ماساژ در قسمت پشت ساق پا هم از رولینگ استفاده می شود و در قسمت ساق پا ماساژ دورانی مالشی خواهیم داشت. همینطور در قسمت پا رولینگ پا ماساژ بهتری نسبت به کسیه هوا در کف پا دارد پس در هنگام خرید صندلی ماساژ باید توجه ویژه ای به این قسمت کرد.

 ۱۰-فشار صندلی ماساژور

اگر ماساژ را با فشار زیاد و یا همان مشت و مال حسابی دوست دارید باید به فکر خرید صندلی های ۳ بعدی باشید که فشار بیشتری نسبت به صندلی های دوبعدی دارند.البته میزان فشار در صندلی های سه بعدی قابل تنظیم است. بسیاری از صندلی‌های ماساژور دارای  بالشتک قابل جابجایی هستند که می توانید از با فرار دادن آن در قسمت کمر فشار گوی ها را هم کنید و یا برعکس.

مشاوره خرید صندلی ماساژ

 ۱۱-اسکن دقیق بدن سرشانه ها و قد

در مبل های  ماساژ  نسل قدیم اسکن برای بدن وجود نداشت و باید آنها بصورت دستی تنظیم می کردید مانند تنظیم قد. در نسل جدید صندلی های ماساژ اسکن دقیق بدن انجام می شود و موقعیت سرشانه و اندازه ای قد شما شناسایی شده و با آنها متناسب می شود.

 ۱۲-برنامه های ماساژ اتوماتیک

بیشتر صندلی های ماساژور بین ۳ تا ۳۰ گزینه ماساژ از قبل برنامه ریزی شده دارند. اینها ماساژ منحصربه‌فرد و زمان‌بندی‌شده‌ای را ارائه می‌کنند که نواحی خاصی از بدن را هدف قرار می‌دهد، و برای راحتی شما برنامه ریزی شده اند تا فقط با فشردن یک کلید ،ماساژ کامل  تمامی قسمت های بدن و یا نقاط به خصوصی از آن دریافت نمایید.

هرچه یک صندلی ماساژور برنامه های اتوماتیک  بیشتری داشته باشد، تجربه ماساژ شما کمتر تکرار می شود و شما می توانید ماساژ ها مختلف را تجربه کنید.در حالت های دستی که جدا از برنامه های اتوماتیک هستند،  می توانید فرآیند  ماساژ را برای هر قسمت از بدن سفارشی سازی کنید.

 ۱۳-ماساژ  کششی یا ماساژ تایلندی : 

در ویدیو زیر اجرای ماساژ کششی توسط صندلی ماساژ را مشاهده می کنید.

بعد از تغییراتی و بروز رسانی هایی که در صندلی ماساژ انجام شد. برنامه ماساژ اتوماتیکی تحت عنوان ماساژ تایلندی یا همان ماساژ کششی در آنها اضافه شد.ماساژ تایلندی از فشار و تکنیک های کشش ملایم در امتداد خطوط انرژی برای  بهبود گردش خون  و برای آرام کردن کل بدن استفاده می شود. از فواید  این ماساژ لذت بخش به تقویت انرژی، کاهش استرس و بهبود گردش خون و تسکین سردرد می توان اشاره کرد. ماساژ کششی باعث افزایش انرژی مثبت در افراد و بالابردن فعالیت ذهنی شده  و برای تمامی گروه های سنی پیشنهاد می شود. وجود برنامه ماساژ کششی در صندلی های ماساژ بسیار عالیست و این ماساژ را همهی استفاده کنندگان صندلی ماساژ دوست دارندو برای آنها لذت بخش است.

۱۴-داشتن دیگر آپشن ها جدا از ماساژ

برخی از آپشن های دیگر در صندلی های ماساژ وجود دارند که بطور مستقیم در فرآیند ماساژ دخالت ندارند اما بودن آنها خالی از لطف نیست. مانند یونیزر تصفیه هوا،کنترل پنل لمسی،بلوتوث،اسپیکر ،شارژر USB یا وایرلس،هدفون و…. که اگر در صندلی تعبیه شده باشند تجربه کاربری خوبی از استفاده صندلی ماساژ را برای شما فراهم می کنند.

خرید صندلی ماساژ

 ۱۵خدمات پس از فروش و تعمیرات

اگر تاریخچه واردات صندلی های ماساژور را از قدیم تا بحال در ایران بررسی کنید متوجه خواهید شد که این کالا یک محصول خاص است و بصورت انحصاری و توسط تعداد کمی از شرکت ها وارد شده است که شاید در مجموع به ۳۰ شرکت نرسند. که البته تعدادی از آنها هم به دلایلی فعالیت خود را متوقف کردند و هیچ خدماتی ارایه نمی دهند!پس باید در خرید و انتخاب صندلی ماساژورخود دقت کنیم و دستگاهی را انتخاب کنیم که در سال های  بعد از خرید دغدغه ی خدمات و تعمیرات آن را نداشته باشیم و به راحتی در دسترس ما باشد.زیرا ما دستگاهی را تهیه می کنیم که از استرس ما بکاهد نه اینکه قرار باشد دغدغه ی جدیدی هم برای ما ایجا دکند. البته شرکت ما ارايه دهنده کلیه خدمات صندلی های ماساژ می باشد. اگر هم قصد خرید صندلی ماساژ کار کرده را دارید پیشنهاد می شود از مصرف کننده خریداری نکنید زیرا صندلی ماساژ یک کالای به خصوص است و خدمات مانند لوازم و دستگاه های دیگر به راحتی در دسترس نیست و بصورت انحصاری توسط تعدادی از شرکتها انجام می شود.

  ۱۶-برند صندلی ماساژور

در خرید هر لوازمی به دنبال آن هستیم تا کالایی را پیدا کنیم توسط یک برند معتبر در آن حوزه تولید شده باشد که علاوه بر کیفیت خوب رضایت کاربران را هم به همراه داشته باشد. برای خرید صندلی ماساژ هم باید به دنبال برند های معتبر که سابقه زیادی دارند و فقط به صورت تخصصی در زمینه صندلی های ماساژ فعالیت دارند رفت. همچنین باید از انتخاب برند های متقرفه و ارزان قیمت پرهیز کرد.

جمع بندی: ما در این صفحه قصد داشتیم تا شما را با صندلی های ماساژ و نکاتی که باید در هنگام خرید بدانید آشنا کنیم در صورت داشتن هر گونه سوال انتقاد یا پیشنهاد آنرا در زیر همین صفحه برای ما کامنت کنید.

سپاس از همراهی شما عزیزان

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

داوود محسنی
چند سالی هست که در زمینه فروش و خدمات صندلی ماساژ فعالیت می کنم و در این مسیر با برند های مختلف صندلی ماساژ کارکردم خوشحال می شم که بتونم تجربیات خودم را با شما در میون بذارم .

یک نظر

  • سپیده خالقی گفت:

    سلام واقعا ممنون از این مقاله خوبتون خلی کامل بود من خودم وقتی بهم می گفتن 2 بعدی 3 بعدی اصلا متوجه نمی شدم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس بگیرید